Sökning efter dimension
Däck Bridgestone bil

Däck Bridgestone

Bridgestone däck är tillverkade i Japan och kännetecknas av en tillverkningsprocess som kombinerar innovativ teknik och erkänd expertis. Företaget grundades 1931.

Bridgestone vann bifall i 2007-2010 genom att utrusta sina affärspartners i Formel 1. Kända för sin hög prestanda och utmärkt motståndskraft mot stötar, används Bridgestone däck bland annat för att utrusta bilar av prestigefyllda märken som BMW, Audi, Mercedes, Porsche eller Ferrari.

Bridgestone är också känt för att ha uppfunnit Runflat däcket, ett revolutionerande däck som gör det möjligt att köra med punktering.

De mest sålda profilerna

Däck för Bil / Personbil

Däck 4x4 / SUV

Däck för Kommersiellt fordon / Lätt lastbil

Varumärkets teknologier Bridgestone

NanoPro-tech™

NanoPro-tech™
Sammansättningen NanoPro-tech™ är rik på kisel vars distribution förbättras av den nya blandningstekniken. Den perfekta alliansen mellan strukturen och denna sammansättning möjliggör maximal vidhäftning till kontaktytan för att öka greppet på vått underlag.

3LC (Stabilitet och grepp i kurvor)

3LC (Stabilitet och grepp i kurvor)
Bridgestone innoverar med 3LC-teknologin för tredelat gummi. Två lager av hårt gummi upptar mitten av slitbanan, vilket garanterar utmärkt stabilitet vid bromsning och försäkring om att uppnå en betydande körsträcka. Ett lager av mjukt gummi utrustar axlarna, för att generera perfekt grepp i kurvor för alla angreppsvinklar.

HTSPC (Hanterbarhet under alla förhållanden)

HTSPC (Hanterbarhet under alla förhållanden)
Bridgestone är idag den enda tillverkaren som använder HTSPC-teknologi som kombinerar fem ståltrådar som bildar en enkel spiralbälte. Ett lager av gummi säkerställer isolering av trådarna, vilket garanterar en enhetlig och linjär spänning som ger maximal styvhet. Oavsett om vägen är torr eller våt, har däck som använder HTSPC-teknologi bättre grepp och förbättrad hanterbarhet tack vare enhetligt kontakttryck. Trådarna är skyddade mot all oxidation och minimerar värmeackumulering, vilket tillåter en mer regelbunden slitage på slitbanan och en ökning av antalet körda kilometer.

CAP&BASE (Optimalt grepp under hela däckets livslängd)

CAP&BASE (Optimalt grepp under hela däckets livslängd)
Cap&Base-teknologin kombinerar en mjuk förening på toppen för oslagbart grepp med en styvare inre förening som garanterar optimal däckstyvhet. Även när slitbanan slits, gnuggar inte den inre föreningen mot vägen, så ingen greppförlust är möjlig.

OBF (Flytande körning vid hög hastighet)

OBF (Flytande körning vid hög hastighet)
Den nya OBF-tekniken från Bridgestone ger maximal styvhet som optimerar dämpning och stabilitet vid hög hastighet. Den är lika tillämplig på sportkörning som på turism. Patentgodkännandet för Bridgestones OBF-teknik pågår för närvarande.

RC POLYMER (Kontakt plus på med vägen)

RC POLYMER (Kontakt plus på med vägen)
Teknologin RC Polymer gör att gummiets sammansättning får en jämn fördelning av kisel. Detta ger däckets slitbana mer flexibilitet, vilket resulterar i en ökad kontakt med marken, oavsett temperatur. RC Polymer medför en minskning av friktionen mellan molekylerna i sammansättningen, vilket i sin tur minskar rullmotståndet och därmed förbrukningen.

3D CTDM (Optimerad design)

3D CTDM (Optimerad design)
Däckdesignen hos Bridgestone går nu genom den automatiserade 3D CTDM-tekniken. Detta innovativa program använder dynamiska 3D-simuleringar och tar hänsyn till alla däckets prestandavärden. Således är mönstren på framdäcken utformade för att optimera stabiliteten vid höga hastigheter samtidigt som vibrationerna minimeras. När det gäller mönstren på bakdäcken säkerställer högre negativa förhållanden den lämpliga greppet och den nödvändiga stabiliteten i kurvor. 3D CTDM-tekniken utformar däckprofiler som erbjuder maximal effektivitet och större lätthet i skarpa kurvor. För att behålla en mjuk körning oavsett angreppsvinklar, eftersträvas en jämn kontakttryck medan maximalt grepp garanteras av optimal sidostyvhet.

SACT (Högre körsträcka)

SACT (Högre körsträcka)
Bridgestones SACT-teknologi erbjuder en kombination av två olika gummiblandningar i en design som garanterar ökad slitstyrka (under normal rak körning) samt oöverträffat grepp från axlarna i kurvorna. Detta är däcket som sportkörningsentusiaster har väntat på! Med slitage som kommer från din körning, axlar som garanterar idealisk dragkraft och ett centralt slitbanemönster som tar körsträckan längre, är det svårt att hitta bättre när det gäller pris/kvalitet!

SACT + CAP&BASE (Pålitlig i alla väder)

SACT + CAP&BASE (Pålitlig i alla väder)
SACT-teknologin gör att det centrala delen av slitbanan kan täcka mer avstånd innan slitage och presenterar mycket mer greppande axlar. Den är kopplad till det underliggande lagret Cap & Base, som utvecklar en förbättrad styvhet i slitbanan, vilket ger anmärkningsvärda prestanda när det gäller grepp och stötdämpning oavsett väder.

SILICA RICH (Bättre grepp på vått underlag och kallt väder)

SILICA RICH (Bättre grepp på vått underlag och kallt väder)
Bridgestone-blandningen med ökat kiseldioxidprocent ger bakhjulet ökad greppförmåga på våta vägar, för felfri hanterbarhet.

GP-BELT

GP-BELT
Ett extra bälte jämfört med Mono-spiral MS-BELT gör det möjligt att jämföra trycket över hela kontaktytan med marken. Resultat: mer grepp i kurvor och mer kontroll över körningen.

3LC + Cap och Base

3LC + Cap och Base
3LC-teknologin förbättrar däckets greppförmåga på sidorna och förlänger slitbanans livslängd. Slitbanan görs dessutom styvare av det underliggande lagret Cap & Base vilket bidrar till att öka dess grepp samt dess förmåga att dämpa stötar och erbjuder en allmän prestanda av utmärkt kvalitet oavsett förhållanden.

SILICA RICH EX (Optimalt grepp för ditt framdäck)

SILICA RICH EX (Optimalt grepp för ditt framdäck)
Gummiblandningen Silica Rich EX innehåller mer kisel, vilket ger framdäcken förbättrade prestanda under våta förhållanden. I kombination med RC Polymer-teknologin, multipliceras effekterna av kisel och däckets livslängd förbättras.
LiveChat
Whatsapp Messenger