Sökning efter dimension
Motorcykeldäck Bridgestone

Motorcykeldäck Bridgestone

Däcktillverkaren Bridgestone är särskild nogrann med sin motorcykeldäck tillverkning. Bridgestone tillverkar motorcykeldäck sedan 60-talet. Idag har 30% av de nya motorcyklarna som kommer ut på den franska marknaden Bridgestone däck som originalutrustning.

Denna japanska tillverkare fokuserar på att förbättra kvaliteten och prestandan av sina däck för att ge full belåtenhet till motorcyklisterna. Senaste initiativet utfördes med T30 Battlax däcket.

Bridgestone rekryterade 100 motorcyklister för testandet. Målet var att testa nya däcket under verkliga förhållanden för att erbjuda kunderna bästa kvalitet vid vardagsanvändning.

De mest sålda profilerna

Väg / Sport

Skoter

Enduro

Trail

Tävling / bana

Cross / Trial

Custom

Varumärkets teknologier Bridgestone

5LC (Maximalt grepp i kurvor)

5LC (Maximalt grepp i kurvor)
Från de kreativa hjärnorna hos Bridgestones MotoGP-ingenjörer kommer 5LC-teknologin för bakdäck, som utmärker sig genom att kombinera 5 lager av 3 olika gummiblandningar. : Mitten av slitbanan prioriterar stabilitet och livslängd tack vare en hård blandning, axlarna erbjuder otrolig dragkraft tack vare ett mediumgummi och slutligen tillåter utsidan extremt grepp i kurvor tack vare en hög-greppsblandning. I slutändan, en innovativ teknologi till tjänst för en häpnadsväckande upplevelse!

DBC (Förbättrad hanterbarhet)

DBC (Förbättrad hanterbarhet)
Bakdäcken Battlax BT-012SS följer en revolutionerande design med ett dubbelbälte. Det enkla spiralbältet kompletteras med ett bälte på varje axel. Denna design garanterar utmärkt grepp i kurvor, kombinerat med oöverträffad hanterbarhet och stötdämpning. Dessutom är det centrala delen av slitbanan lämnad fri vilket gör körningen mer stabil i raka linjer.

MS-BELT (Mindre ackumulerad värme och mer stabilitet)

MS-BELT (Mindre ackumulerad värme och mer stabilitet)
Alla bakdäck från Battlax drar nytta av en enkelbandkonstruktion. Det handlar om ett unikt aramidband som kontinuerligt lindas runt däckets omkrets. Unikheten hos bandet förhindrar överlappning av lager, svetsar eller fogar och ger en okänd lättvikt i den standard korsbandkonstruktionen. Det enkla bandet minskar drastiskt all uppvärmning som uppstår under däckets rotation. Resultatet är ökad stabilitet och förbättrad stötdämpningseffektivitet.

ULTIMAT EYE™

ULTIMAT EYE™
Exklusiv teknologi från Bridgestone för utveckling av däck som gör det möjligt att mäta och visualisera däckets kontaktytas beteende under verkliga körförhållanden. Tidigare bestod däckutveckling av att utföra simuleringar, bygga prototyper och använda laboratoriemätningar samt verkliga fordonstester för att verifiera prestanda. ULTIMAT EYE™ återskapar i laboratoriet höghastighetskörförhållanden som motsvarar ett verkligt fordon, vilket gör det möjligt att visualisera däckets kontaktytas beteende. Utöver tidigare verkliga fordonstester, möjliggör detta en högprecisionsanalys och verifiering av prestanda på en solid vetenskaplig grund. Med teknik utformad för att utveckla däck för världens mest krävande bil- och motorcykeltävlingar, kan mät- och analysutrustningen hantera hastigheter upp till 400 km/h och lutningsvinklar upp till 60 grader.
LiveChat
Whatsapp Messenger