Linglong Sport Master Winter är ett vinterdäck för personbilar. Det är utvecklat för att klara vinterförhållanden och garanterar effektivt drivgrepp på snö och is. Däcket erbjuder medelhögt rullmotstånd, en bra kompromiss mellan bränsleekonomi och prestanda, samt ett våtgrepp på hög nivå. Ljudkomforten har också beaktats, vilket ger en relativt tyst körning trots vinterprofilen.
Klicka på en rad för att filtrera recensioner.
För att kunna utvärdera denna produkt måste du först ha gjort en beställning. Vi informerar dig om att recensioner som lämnas på webbplatsen genomgår en kontrollprocess. Recensioner sorteras endast i kronologisk ordning.
Utmärkta däck... de fungerar bra både på torrt och vått väglag.
Utmärkt grepp på snö och vått väglag, inte alltför bullriga. Utmärkt prisvärdhet.
För tillfället, för varje rekommendation.
Cirka 1 000 km hittills, varav 400 km i snö, blött och slask. En gång tappade bakänden greppet i mycket låg hastighet, men överlag klarade de resan väldigt bra i minusgrader (stad och motorväg) och i snö.
Testade även på delvis isiga vägar, utmärkt grepp. Enda nackdelen är att bilen drar mer bränsle. Skulle jag köpa dem igen? Absolut ja.
Mycket snabbt och konkurrenskraftigt prissatt. Rekommenderas.
Oslagbart prisvärde.
Däcken är faktiskt väldigt bra. De har mycket bra grepp och är stabila i kurvor. Däremot störs jag av ljudnivån i högre hastigheter. Ett konstant ljud uppstår så fort man kör i 130 km/h eller mer.
För priset är det det enda 3PMSF-däcket med A på vått som verkligen beter sig som ett A på vått: mycket förutsägbart fram till greppgränsen och därefter en tillåtande understyrning. Rulljudet är det man kan förvänta sig av ett vinterdäck. Det negativa är bränsleförbrukningen. Det är, med stor marginal, däcket som har ökat förbrukningen mest för mig (framaxeln). Jag roterade dem, satte Wintercraft-däcken som jag hade monterade fram och då sjönk snittförbrukningen med 0,5/0,6. På snö är det i nivå med vilket 3PMSF-däck som helst. Som en andra negativ punkt är bristen på återkoppling. Jag vet inte om det beror på mönsterblocken eller stommens styvhet, men det förmedlar ingenting genom ratten, vilket gör att när man kör fort i vissa kurvor blir det mer en iakttagelse av konsekvenser än en avläsning av information. Med det sagt: när jag flyttade dem till bakaxeln löste sig allt.
Jag har bara kört lite med dem än så länge. Bränsleförbrukningen är något högre än med sommardäck. Rulljudet är bra. Snötestet återstår.