Continental WinterContact TS860S 295/40 R21 111V (XL, FR, 3PMSF, EVc) är en referens. Den är avsedd för de mest kraftfulla och prestigefyllda stora sedanerna eller SUV:erna. Den innehåller allt Contis expertis.
Beskrivning
Continental WinterContact TS860S 295/40 R21 111V (XL, FR, 3PMSF, EVc) är en referens. Den är avsedd för de mest kraftfulla och prestigefyllda stora sedanerna eller SUV:erna. Den innehåller allt Contis expertis.
Beskrivning
recensioner
Snökedjor
Montering
Vätskeavloppsskikt
En ny kombination av multi-effekt lameller och både vertikala och horisontella spår ger en förbättrad vattenavledning tack vare en kompressionseffekt. Däcket håller sig torrt och bromsningen på våta eller isiga ytor maximeras.
Cool Chili
Vinterdäcket WinterContact ™ TS 860 är utformat med komponenten "Maximum Traction Silica" som ger det en beundransvärd grepp på våta vägar och därmed en förbättrad bromsbeteende. Det behåller all sin flexibilitet under vinterförhållanden och hanterar bromskraften på ett beundransvärt och säkert sätt i regn, på is och snö.
Oöverträffad riktningsprecision
Mer massiva block på däckets yttre axel ökar slitbanans styvhet och ökar markkontaktytan för att erbjuda oöverträffad kontroll och körförmåga i kurvor och på torra vägar under kalla säsongen.
Maximal bromsning och säkerhet på vintern
Rullbanan består av styva block separerade av tunna sidospår som ger oöverträffade bromsegenskaper, de förkortade bromssträckorna tillåter utan rädsla att utöva en sportig körning på vinter vägar.
Prestanda på snö
Den förnyade designen av draglamellerna och spåren i slitbanan skapar friktion mellan snökristallerna vilket avsevärt förbättrar dragkraften samt däckets hanterbarhet på snötäckta vägar.
SnowCurve+
Vinterdäcket WinterContact™ TS 860 har en omgjord grepp vid vägkontakt tack vare dess 3D-lameller, maximal överföring samt felfri hanterbarhet i snöväder.
22 kundrecensioner
4.0 av 5 stjärnor
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.0 /5
Komfort
4.0 /5
Kvalitet/Pris
4.5 /5
Stabilitet
4.5 /5
Buller
4.5 /5
Livslängd
4.0 /5
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.0 /5
Komfort
4.0 /5
Kvalitet/Pris
4.5 /5
Stabilitet
4.5 /5
Buller
4.5 /5
Livslängd
4.0 /5
Kundernas utvärderingar
För din information kontrolleras recensioner som lämnas på webbplatsen. Recensioner listas i kronologisk ordning.
- Väg
- normalt
Jag är nöjd, de är tysta och greppar bra på vägen
- Väg
- Sportig
- 1000 km
Utmärkta prestanda däck på alla typer av terräng och exceptionell komfort. Jag kan bara garantera det för alla fordon. Jag vill också betona att centralepneus uppfyller kvalitet, leveranstider och exemplarisk uppföljning. Bravo! Med vänliga hälsningar
- Berg
- Sportig
- 15000 km
Jag har redan kört med dessa däck på min A4 Avant 3.0 TDI. Däcken testades noggrant i snötäckta berg under vintern 2020/21 och jag var nöjd under alla förhållanden (snö, regn, torrt väglag). Därför valde jag Conti igen till min nya bil! Vi får se hur de presterar med en BMW :-)
- Väg
- Ekonomisk
- 25000 km
Jag kan ännu inte bedöma livslängden eftersom den endast har varit monterad i 2 veckor.
- Väg
- normalt
- 15000 km
För lite erfarenhet med dessa däck... Pris/prestanda förhållandet stämmer :)
- Motorväg
- Sportig
- 2000 km
Bra däck
- Motorväg
- normalt
- 500 km
Mycket bra däck, 4 köpta för montering på bakhjulsdrift. Utmärkta på våta vägar, ännu inte testade på snö men med tanke på hur bra de greppar, borde jag inte ha några problem. Dock märker jag att jag kör 100 km mindre per tank sedan jag monterade dem, men inget förvånande för den här typen av däck.
Jag rekommenderar dem för dem som har en bmw med bakhjulsdrift.
- Motorväg
- Ekonomisk
- 500 km
Däck i storlek 245/40 - R20
Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med däcken, för närvarande har jag mycket rotation från start, också på grund av elmotorn, men däcken är toppen i kurvorna och under körning.
- Väg
- Sportig
- 15000 km
Utmärkt däck med mycket bra vinterkvalitet !!!
- Väg
- Sportig
- 1000 km
Utmärkta vinterdäck. För en gångs skull är det sportdäck som inte är besvärliga och inte tappar kraft när dragkontrollen träder i kraft på grund av däckets instabilitet.