GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R17 94V (XL, AO, DEMO) har en extrem komfort och utmärkt bromsprestanda på våta underlag. Bromssträckan är förkortad på våta underlag. Sportiga köregenskaper på torra vägar.
Beskrivning
GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R17 94V (XL, AO, DEMO) har en extrem komfort och utmärkt bromsprestanda på våta underlag. Bromssträckan är förkortad på våta underlag. Sportiga köregenskaper på torra vägar.
Beskrivning
recensioner
Snökedjor
Montering
Power Cushion
Karkass och slitbana är stabilt kopplade.
Extremt exakt körning på torr väg.
Impulskontrollförening
En större mängd kisel har tillsatts till gummiblandningen.
Bromssträckan förkortas på både torr och våt vägbana.
216 kundrecensioner
4.5 av 5 stjärnor
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.5 /5
Komfort
3.5 /5
Kvalitet/Pris
3.5 /5
Stabilitet
4.0 /5
Buller
3.5 /5
Livslängd
3.0 /5
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.5 /5
Komfort
3.5 /5
Kvalitet/Pris
3.5 /5
Stabilitet
4.0 /5
Buller
3.5 /5
Livslängd
3.0 /5
Kundernas utvärderingar
För din information kontrolleras recensioner som lämnas på webbplatsen. Recensioner listas i kronologisk ordning.
- Väg
- normalt
- 20000 km
Toppen däck, mycket tysta, bra grepp på våta och torra vägar.
Pris-prestanda förhållandet är rätt.
- Väg
- normalt
- 10000 km
Mycket bra, tyst däck
- Väg
- normalt
Balanserad däck
- Väg
- normalt
- 3200 km
För en liten SUV (Audi Q2) efter 3200 km:
(+) Bra grepp på torrt och vått underlag, bekväm och stabil körning på vanlig väg och motorväg.
(-) Högre ljudnivå och högre förbrukning (7,5 l/100 km) istället för 6,0 l/100 km med mina vinterdäck Continental Primacy 3.
- Väg
- normalt
- 15000 km
Tyst däck, mycket bra kontakt med vägen.
Bra grepp.
- Motorväg
- Sportig
Bra däck
- Berg
- Sportig
- 2000 km
Efter flera utflykter kunde jag testa dessa däck vid sportkörning, utmärkt väggrepp i snabba kurvor, förbättrad bromsförmåga och bra grepp på våta ytor.
- Motorväg
- Sportig
Mycket bra däck
- Väg
- Sportig
- 1200 km
Mitt första intryck efter 1200 kilometer är mycket positivt.
Jämfört med mina gamla Pirelli P7-däck är dessa däck tystare, bekvämare och verkar också förbruka mindre bränsle.
Mycket mindre påverkad av ojämnheter på vägen, bilen känns mer stabil och smidig.
Även i höga hastigheter i långa kurvor ger däcket inte vika.
Efter 1200 km kan jag inte säga något om livslängden.
- Väg
- normalt
För mig var det klart att jag skulle köpa en mycket klistrig, mycket tyst och ändå sportig däck, oavsett priset.
Det fanns två varumärken med i spelet:
- Dunlop SP Sport Maxx
- Goodyear Eagle F1 Assi. 5
Men eftersom endast en av de två bar beteckningen MO, valde jag F1, även om den hade cirka 1,5 mm mindre mönsterdjup än Dunlop, av preferens.
Med vänliga hälsningar, Willi
AD TYRES (Dackleader.se) och dess partner (Google, Hotjar, Microsoft) använder cookies och andra spårare (webblagring) för att säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt, underlättar din navigering, utför statistiska mätningar och anpassar dess reklamkampanjer. Cookies och andra spårare som lagras på din enhet kan innehålla personuppgifter. Vi placerar inte heller någon cookie eller annan spårare utan ditt fria och informerade samtycke, förutom de som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. Vi lagrar ditt val i sex månader. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att gå till sidan cookies och andra spårare. Du kan välja att fortsätta surfa utan att acceptera cookies eller andra spårare. Vägran hindrar inte tillgång till tjänsterna Dackleader.se. För ytterligare information hänvisar vi till sidan för cookies och
andra spårare.