Däcket Pirelli Cinturato P7 215/55 R17 94V (Seal Inside) utformades för att avsevärt minska bullernivån. Slitbanan, delarna och utformningen, allt har varit tänkt för att däcket ska vara billigt, praktiskt och effektivt vad gäller bromsning. Under tillverkningsprocessen har Pirelli helt uteslutat användningen av högt aromatiska oljor. Jämfört med sin föregångare, har däcket Cinturato P7 215/55 R17 94V (Seal Inside) ett 20% lägre rullmotstånd. Detta resulterar i en minskning av bränsleförbrukningen av upp till 24%. Miljövänligt och tillförlitligt.
Beskrivning
Däcket Pirelli Cinturato P7 215/55 R17 94V (Seal Inside) utformades för att avsevärt minska bullernivån. Slitbanan, delarna och utformningen, allt har varit tänkt för att däcket ska vara billigt, praktiskt och effektivt vad gäller bromsning. Under tillverkningsprocessen har Pirelli helt uteslutat användningen av högt aromatiska oljor. Jämfört med sin föregångare, har däcket Cinturato P7 215/55 R17 94V (Seal Inside) ett 20% lägre rullmotstånd. Detta resulterar i en minskning av bränsleförbrukningen av upp till 24%. Miljövänligt och tillförlitligt.
Beskrivning
recensioner
Snökedjor
Montering
FYRA BREDA LÅNGSTRÄCKTA SPÅR
Exceptionell säkerhet och kontroll i situationer med risk för vattenplaning.
OPTIMERAD MÖNSTERDESIGN MED EN SPECIFIK STEGSEKVENS
En avslappnad och bekväm körupplevelse.
KOMPAKTA CENTRALA BLOCK OCH ROBUST YTTRE ZON
Svar från styrningen och kontroll i kurvorna.
INNOVATIVT OCH FÖRBÄTTRAT HYBRIDMATERIAL
Regelbunden slitage på slitbanan tack vare en balanserad tryckfördelning.
Seal Inside™
Pirelli revolutionerar körning efter punktering genom att skapa en ny generation av självreparerande däck som garanterar säkerhet och möjliggör fortsatt körning efter en punktering samtidigt som fullständig kontroll över bilen bibehålls.
Faktum är att med Seal Inside™-teknologin kan ett fordon vars däck har punkterats av ett externt objekt, i 85% av fallen fortsätta sin färd eftersom lufttrycket förblir intakt. Denna utveckling eliminerar därmed majoriteten av olyckssituationer orsakade av tryckförlust i ett punkterat däck.
Med ett Seal Inside™-däck lämnar inte en punktering dig strandad mitt i ingenstans: du kan åka hem för att byta ditt däck eller gå direkt till en verkstad.
Denna Seal Inside™-teknologi kan användas på alla fordon beroende på däckets storlek.
Fas 1
Det externa objektet, som en spik, omges av mastixen i däcket.
Fas 2
Om objektet stöts ut fyller mastixen gradvis hålet som objektet lämnar efter sig.
Fas 3
När objektet är helt ute ur däcket är hålet helt fyllt och förseglat, vilket förhindrar all tryckförlust.
190 kundrecensioner
4.0 av 5 stjärnor
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.0 /5
Komfort
4.0 /5
Kvalitet/Pris
4.0 /5
Stabilitet
4.0 /5
Buller
3.5 /5
Livslängd
3.5 /5
Förbrukning
3.5 /5
Fuktig mark
4.0 /5
Torr mark
4.0 /5
Komfort
4.0 /5
Kvalitet/Pris
4.0 /5
Stabilitet
4.0 /5
Buller
3.5 /5
Livslängd
3.5 /5
Kundernas utvärderingar
För din information kontrolleras recensioner som lämnas på webbplatsen. Recensioner listas i kronologisk ordning.
- Motorväg
- normalt
- 52000 km
Bra däck, bra grepp, något mer slitage i mitten, troligen har däcken varit för hårda en period
- Motorväg
- normalt
- 50000 km
Det är en identisk ersättning. Håller bra för den angivna körsträckan. Bra väggrepp. Nöjd med detta däck.
- Väg
- normalt
- 500 km
Bra kvalitet till bra pris
- Väg
- Sportig
- 108000 km
Toppdäck!! Beställning och leverans hem Top!! Kvalitet pris Top!! Tack
- Väg
- normalt
- 1200 km
Skäligt pris, bra däck.
- Stad
- Sportig
- 4000 km
Kom fram på 4 dagar! PERFEKT!
- All terräng
- Ekonomisk
- 500 km
Däck som ursprungligen kom med bilen. Jag bestämde mig för att behålla märket och modellen. Hittills inget att påpeka. Bra grepp, lågt rullande ljud.
- Motorväg
- normalt
Goda däck, de kom redan från fabriken, jag rekommenderar dem, de är bättre än Continental
- Väg
- Ekonomisk
Mycket bra däck men låg profil ger en hård körning och är känsliga för skador på våra gropiga vägar. Jag har varit tvungen att byta 2 skadade däck på 30 000 miles, annars bra livslängd.